Hello
Click here to add your own text
Click here to add your own text
Nytt utseende, nya funktioner, något nytt för alla.
Master® concept 20.0 är fullmatat med nya funktioner och uppdaterade funktioner för att göra våra kunders vardag ännu enklare. Under sommaren och hösten fortsätter vi utveckla och kommer uppdatera er här längs resans gång.
Olika användare, olika behov
Vi har lagt stort fokus på användarvänlighet den här releasen, för att göra en komplex miljö ännu enklare att använda. Vi har samlat en del av nyheterna här för att ge er en smygtitt på vad som kommer till hösten.
Du får gärna kontakta oss om du vill ha ytterligare förklaring kring något, eller har några frågor.
Håll utkik!
Data- och Trendvisualisering
Vare sig inmatade data är enkla värden eller beräknade värden, så vill vi kunna lägga till data någonstans för att visuellt sammanställa dem senare. Det kan vara som en trend på priser över tid, eller utrustning som ger oss en hint om var i livscykeln den befinner sig just nu. Ett eller flera datavärden kan sparas. Temperatur, spänning och ström etc. Varje objekttyp med egen specifik intervall.
Vi kan få notiser om utrustning behöver justeras utifrån det en trend visar. Genereras det från utrustningen i sig eller är det något i miljön som påverkar den.
Du lagrar data för objektet eller den fysiska individen.
Maintenance Master
Förrådshantering för kunder med maintenance Master
Den nya materialhanteringen har både finansiellt stöd och prognosstöd för leveranskedjan. Organisationen kommer att meddelas när utrustning behöver köpas in. All data är baserad på planerade och prognostiserade underhållsaktiviteter i de förebyggande underhållsscheman som skapas. Systemet varnar vid låga nivåer av artiklar och systemet har en sammanfattande översikt över alla förråd.
Bevaka ändringar i förrådsstatus
Ekonomisk spårbarhet visar vem som tagit ut utrustning från ett förråd och i relation till vilken del av anläggningen. Även med relationen till, vilken typ av arbetsorder som genomfördes.
Spårningen sker automatiskt över vilken inköpsorder som har adderat tillgångar till förrådet, med inbyggd spårbarhet över vad som beställts av vem och när.
Kostnadsenheter kan debiteras med kostnaden för både arbete och material från en arbetsorder.
Red-lining även på språng
Alla våra kunder kan nu bli digitala i sin dokumenthanteringsprocess. Med Red-Lining-funktioner i kombination med Master® viewer kan alla ändringar som upptäckts på plats läggas till som ett lager på alla typer av dokument eller ritningar. CAD-dokument och Office-dokument behandlas på samma sätt och red-lining finns där för er alla. Red-lining lagras för varje dokumentrevision.
Olika typer av arbetsorder
Det är nu möjligt att lägga till olika typer av arbetsorder. En arbetsorder som genereras från en felrapport är förmodligen en korrigerande underhållstyp men en arbetsorder som genereras schemalagd är en förebyggande typ.
Bra för statistik och olika beredningsmetoder.
En Dashboard för alla
En ny uppsättning av dashboard finns nu tillgängliga för alla användare
Maintenance dashboard
Flera dashboard har skapats för att hjälpa våra kunder att använda underhållsfunktioner. Statistik över vilken typ av arbetsordrar som har skapats eller vilken avdelning som står för vilken % av alla arbetsordrar.
Lagerhantering i dashboard
Notiser kan visas när lagret har nått en låg nivå och vilka artiklar som behöver fyllas på.
Dokument i dashboard
Med dashboard för dokument får du notiser om någon har lagt till en redlining på ett eller många dokument.
Master® för all Autodesk programvara
Support för de senaste versionerna av alla program från Autodesk ingår. I både våra egna applikationer och i CAD-Driver concept.