Meddelande från Ides supportteam 

Vi har under vintern 19/20 arbetat med att öka spårbarheten på supportärenden som strömmar in och igenom vår support. Ett led i att förbättra vår supporttjänst för Er användare. Vår support är till för alla våra användare av MasterConcept om det så är användarvägledning eller mer avancerade felsökningar.  

Automatiserad övervakning 

Automatiken idag är till för att hålla Er underrättade om just ert ärende. Från och med Mars 2020 kommer vår automatiserade supportagent att övervaka ärenden så att både Vi och Ni blir påminda om ärenden som kräver åtgärd. Det kan vara så att Vi behöver kompletterande / utförligare information från Er eller att vi helt enkelt ber er stänga ärendet efter att vi försökt hjälpa er. 

Vår supportagent arbetar alltså för att se till att minimera tiden från fråga till avhjälp. 

Förändringar från mars 2020 

Det ni kommer att se är sådana ärenden som ingen reagerar på. Exempelvis om ni får en följdfråga från vår support och ni inte svarar inom 3 arbetsdagar så kommer ni  ett mail som uppmanar Er att vidta åtgärder och följa våra instruktioner. Går det så långt kommer till slut supportagenten att stänga ärendet automatiskt efter totalt 18 arbetsdagar. Så lång hoppas vi inte det kommer att ta dock. 

Det finns en grundläggande princip i vår support det vill säga det är Ni som avgör när ni har fått den hjälp som krävs för att ni skall kunna jobba vidare, eller att ni har fått den hjälp som krävs. Automatiseringen tar endast hand om ärenden som ingen gör något med och hjälper oss att bli effektivare i supporten. 

Har ni frågor besvarar vi dem gärna!
 
 

Använd gärna Min Sida för registrering av nya ärenden 

Vi uppmanar våra användare att så mycket som möjligt använda supportsidan där ni registrerar era ärenden. Ni loggar var och en in med ert användarnamn och lösenord. Har ni inget av detta så fixar vi det direkt om du meddelar oss! 

Var noga med hur ni beskriver ett fel eller en fråga och försök hålla Er till 1 fråga / ärende. 

Vi gillar att prata med våra användare så ni får självklart fortsätta ringa oss! 

Om ni mailar oss så gör det på support@idesglobal.com då vi vill undvika personliga mailadresser. Lätt att tappa bort när det är bråttom! 

Vänliga hälsningar

Ides supportteam